Retargeding
yani bir diğer ismi ile yeniden pazarlama internet ortamına bulunan bir
markanın daha önceki müşterilerine yeniden ulaşabiliyor olmasıdır. Örneğin bir
internet kullanıcısı herhangi bir web sitesini ziyaret ediyor. Bu site daha
sonradan o kişiye özel olarak reklamlar gönderebiliyor ve göz attığı ürünlere
benzer ürün tanıtımlarını gönderebiliyor.
Örneğin
insanlar internette herhangi bir ürünün fiyatını inceliyor. O incelemiş olduğu
ürünü aradan biraz zaman geçince yeniden girmiş olduğu Google sayfalarında
görebiliyor. Yeniden pazarlama firmaların kullanıcılarına ‘’ Ürünümü
incelemiştin bir daha inceleyebilirsin'' mesajını verme şeklidir. Bu şekilde
hem firmalar daha çok müşteri çekebilirken müşteriler de aradığı ürünü daha
kolay bulabiliyor.
Yeniden Pazarlama İşe Yarıyor Mu?
Yeniden
pazarlama pek çok web sitesinde işe yarayan bir yöntemdir. Araştırmalara göre
birçok marka bu pazarlama yöntemi sayesinde eski müşterilerine yeniden
ulaşabilmiştir. Müşteriler için de herhangi bir iticiliği bulunmamaktadır. Çünkü
bu sistem sayesinde daha önce araştırmış olduğu ürünü kolay bir şekilde
bulabilir ve indirimleri de inceleyebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder